Brokolinin daha evvel hiç duymadığınız özelliği!

Science Dailynin haberine nazaran, ABD’deki Beth Israel Deaconess Tıp Merkezinde vazifeli bilim adamları, fare ve insan hücre modellerini kullanarak, brokoli ve Brüksel lahanasının doğal içeriği indol-3-karbinolün WWP1’ye ket vurma potansiyeline sahip olduğunu ortaya koydu.

Brokolinin daha evvel hiç duymadığınız özelliği!

Araştırma ekibinden Pier Paolo Pandolfi, enzime ket vurabilecek doğal içeriğin brokoli ve sair turpgillerde bulunduğunu söz ederek, “Kanserin gelişimi açısından kritik bir patikaya giren yeni ve değerli bir oyuncu keşfettik. Bu patika, tümörün büyümesini denetim eden bir düzenleyici olmanın yanı sıra tedavi seçenekleriyle amaç alabileceğimiz bir Aşil topuğu.” değerlendirmesini yaptı.

Bir gayrı araştırmacı Yu-Ru Lee ise indol-3-karbinolün bu potansiyel özelliğinden faydalanabilmek için günde neredeyse 3 kilogram çiğ Brüksel lahanası tüketmek gerektiğine işaret ederek, ekiplerinin, edindikleri bilgiyi geliştirmek için çalışmalarını sürdüreceğini söyledi. WWP1’nin, prostat ve göğüs dahil çok çeşitli kanser çeşidinde genetik olarak güçlendiği ve ölçüsüz ürediği belirtiliyor.

Araştırmanın ayrıntıları Science mecmuasında yayımlandı.

Singapur Ulusal Üniversitesinden bilim adamları, brokolide bulunan kanser aykırısı probiyotikler üzerinde mühendislik çalışması yapmıştı. Geçen yıl yapılan araştırmada, işlenen probiyotiklerin kanser gelişimini engellediği ve kolorektal kanser hücrelerinin geri çekilmesini teşvik ettiği keşfedilmişti.