Bilimadamları açıkladı: ‘Eşcinsel geni’ diye bir şey yok

Bilim kişileri tarafından 500 binden çokça kişinin DNA doneleri üzerinde yapılan araştırmaya nazaran, ‘eşcinsel geni’ diye bir şeyin olmadığı, lakin çevresel koşullarla birlikte genlerin cinsî yönelimi etkilediği ortaya çıkarıldı.

Bu sahada yapılan en büyük araştırmalardan biri olarak kabul edilen çalışmada, cinsî yönelimin genlerden çok yetiştirilme ve kişilik yapısı ile ilgili olduğu belirlendi.

Science mecmuasında yayınlanan çalışmada, genlerin eşcinsellik yönelimini ortaya çıkaran olguların sadece üçte birini kapsadığı açıklandı.

Çalışmaya liderlik eden isimlerden, Finlandiya’da Moleküler Tıp Enstitüsü biyoloğu Andrea Ganna, “Yaptığımız sayısız çalışma içerisinde, eşcinsel eğilimi genleri nedeniyle ortaya çıkan 5 adet adet genetik değişkenle karşılaştık” tabirlerini kullandı.

Çalışmada, kişilerin genetik malumatlarını toplayan ‘UK Biobank’ ile genetik testler yapan ’23andMeInc’ şirketinin elinde bulunan 500 bine yakın DNA malumatı incelendi.

Öte yandan, laf konusu çalışma çeşitli LGBT+ öbekleri tarafından olumlu karşılandı.

ABD’li LGBT+ hakları örgütü GLAAD’den Zeke Stokes, çalışmanın sonuçlarını şu sözlerle yorumladı:

“Bu yeni çalışma tıpkı devirde hangi koşullarının cinsî yönelimi etkilediği konusunda kesin bir seviye olmadığını da gösteriyor. Bu, eşcinsel yahut lezbiyen olmanın insan hayatının doğal bir kesimi olduğunu daha da kanıtlıyor.”